Tak jumpa apa yang dicari?..Cuba Google Search..

Custom Search

HOW 2 CREATE A WEBSITE?

LEARN HOW TO CREATE YOUR 1st WEBSITE |GET YOUR FREE MODULE www.mytipsbox.ws/sekolahpercuma.html TODAY!!!

Feb 16, 2010

BERNIAGA DI INTERNET PERLUKAN AKAUN PAYPAL.

Untuk menjalankan perniagaan Internet kita memerlukan beberapa tools. Selain dari Internet banking dan Debit Card, anda juga perlu menggunakan Payment Processor. Payment processor merupakan cara pembayaran online dimana cara penggunaannya hampir sama dengan internet Banking. Dengan Payment Processor anda boleh membuat pembayaran dan juga menerima pembayaran.

Antara Payment Processor yang popular adalah Paypal, Liberty Reserve, Alert Pay, Perfect Pay dan lain-lain lagi. Antara kesemua yang saya sebutkan Paypal adalah yang paling banyak diterima diseluruh dunia dan Bank Negara Malaysia telah meluluskan penggunaan Paypal sepenuhnya oleh rakyat Malaysia. Oleh itu saya akan menerangkan cara penggunaan dan cara membuka akaun Paypal dalam siri ini. Untuk Payment Processor lain akan saya jelaskan dilain masa.

Dengan menggunakan Paypal anda boleh membuat pembayaran kepada sesiapa sahaja yang mempunyai akaun Paypal diseluruh dunia. Ini bermakna anda boleh mengirim wang atau membeli barangan/perkhidmatan secara online tanpa mengira dimana mereka berada..Anda juga boleh menerima wang melalui Paypal dan sekiranya anda ingin menjual barangan/perkhidmatan ianya amat mudah. Anda hanya perlu masukkan borang kedalam website anda dan pengunjung boleh membuat pembayaran dari laman web anda.

Semua transaksi Paypal adalah dalam talian yakni ianya adalah instant. Bayangkan dengan adanya akaun Paypal, anda boleh menjual barangan anda kepada seluruh dunia. Kebanyakkan program Affiliate antarbangsa menggunakan Paypal untuk pembayaran komisyen mereka.

No comments:

Post a Comment